Namnskyltar
Rutin för namnskyltar vid porttelefon och på lägenhetsdörrar
Rutin för nya medlemmar i samband med tillträde och inflytt
I samband med att nya medlemmar får tillträde och flyttar in i lägenheten kontaktar medlemmen fastighetsskötaren om att namnskylten behöver bytas och meddelar då även vilka namn man önskar på namnskylten vid porttelefon och dörr. Rutinen är att det i normalfallet är medlemmens namn som fastighetsskötaren sätter upp. Föreningen står för kostnaden i samband med tillträde/inflytt.
Rutin för byte av namnskyltar för befintliga medlemmar
Om det sker förändringar i hushållet och man önskar ändring av namnskylten vid porttelefon och dörr kontaktar man Fastighetsskötaren. Kostnaden tas av medlem.
Om man behöver ändra namnskylten vid tex andrahandsuthyrning, kontaktar man Fastighetsskötaren. Kostnaden tas av medlem.
Kontaktuppgift till fastighetsskötaren
Ange att du är medlem i Brf 2-rum standard, din gatuadress och föreningens lägenhetsnummer i samband med din kontakt med fastighetsskötaren.
Nycklar
Lägenhetsinnehavaren är själv ansvarig för lägenhetens nycklar och eventuell kopiering av nycklar (se även info om dörrar). Nycklar till lägenhetsdörr samt nyckel till källare, vind, cykelrum, soprum och tvättstugan överlåts normalt vid lägenhetsöverlåtelser utan föreningens inblandning. Lägenhetsinnehavarna är fria att kontakta vilket företag de vill för hjälp med låstjänster. Föreningen anlitar själv AVARN Låsteknik i Göteborg AB (tidigare Sesam/NOKAS lås) för fastigheternas låssystem.
Föreningen innehar ej huvudnycklar till lägenhetsdörrarna. Däremot erbjuds medlemmarna att förvara en reservnyckel till lägenheten i föreningens kassaskåp. Det huvudsakliga syftet med att förvara en nyckel i föreningens kassaskåp är att det ska finnas en nyckel vid t.ex. olycka. Där endast en begränsad antal personer kan öppna kassaskåpet innebär det att du inte självklart kan få omedelbar hjälp om du låser dig ute.