Felanmälan och fastighetsjour dygnet runt
Förvaltning av våra fastigheter utförs av Riksbyggen. Det innebär att ALLA fastighetsrelaterade ärenden anmäls till Riksbyggen vare sig det handlar om klotter, icke-fungerande portkoder, vattenskador, ventilation m fl. Uppge ditt namn, adress, lägenhetsnummer, samt telefonnummer och e-post vid felanmälan.
Föreningens stadgar förtydligar vilka åtgärder som bekostas av föreningen respektive medlemmen.
Skadedjur
Gäller ditt ärende skadedjur ska du göra en anmälan om förekomst av skadedjur till styrelsen@brf2rumsstandard.se och därefter själv kontakta Länsförsäkringar, där föreningen har en fullvärdesförsäkring. Länsförsäkringens skadejurskontroll, tel. 010-172 97 29, för besiktning och sanering av skadedjursangrepp. Uppge föreningens avtalsnummer 20 42 471*12.
Fakturor, avier, pantsättningar m fl
Föreningens ekonomiska förvaltare är Fastum. Som medlem kan du logga in på fastumdirekt.se för att hantera dina fakturor och kontaktuppgifter m.m.
Vill du komma i kontakt med en handläggare på Fastum kan du nå dem via mejl, kundsupport@fastum.se, eller via telefon, 902220.
Trygghetsjour
Securitas (kväll, natt, helg) tel. 010-470 53 00. OBS! Om du känner dig akut hotat ska du alltid ringa till polisen!
Bredband och Telefoni
Föreningen har tecknat ett gruppavtal med Telenor. Som medlem i Brf 2-rumsstandard ingår ett kostnadsfritt gruppabonnemang med Bredband 250 (ned- och uppladdningshastighet 150-250 Mbit/s). I abonnemanget ingår TV-bas med de vanligaste kanalerna liksom playtjänsten SVTr. Det är möjligt att på egen bekostnad uppgradera abonnemanget. Som ny bostadsrättsinnehavare behöver du teckna ett individuellt abonnemang. Telenor tillhandahåller router och digitalbox. Kontakta Telenor på telefon 020-222 222 eller via hemsidan www.telenor.se för att starta ditt abonnemang.