Felanmälan 0771-860 860 │ Riksbyggen

Felanmälan och fastighetsjour dygnet runt

Förvaltning av våra fastigheter utförs av Riksbyggen. Det innebär att ALLA fastighetsrelaterade ärenden anmäls till Riksbyggen vare sig det handlar om klotter, icke-fungerande portkoder, vattenskador, ventilation m fl. Uppge ditt namn, adress, lägenhetsnummer, samt telefonnummer och e-post vid felanmälan.

Föreningens stadgar förtydligar vilka åtgärder som bekostas av föreningen respektive medlemmen.

Skadedjur

Gäller ditt ärende skadedjur ska du göra en anmälan om förekomst av skadedjur till styrelsen@brf2rumsstandard.se och därefter själv kontakta Länsförsäkringar, där föreningen har en fullvärdesförsäkring. Länsförsäkringens skadejurskontroll, tel. 010-172 97 29, för besiktning och sanering av skadedjursangrepp. Uppge föreningens avtalsnummer 20 42 471*12.

Fakturor, avier, pantsättningar m fl

Föreningens ekonomiska förvaltare är Fastum. Som medlem kan du logga in på fastumdirekt.se för att hantera dina fakturor och kontaktuppgifter m.m.

Vill du komma i kontakt med en handläggare på Fastum kan du nå dem via mejl, kundsupport@fastum.se, eller via telefon, 902220.

Trygghetsjour

Securitas (kväll, natt, helg) tel. 010-470 53 00. OBS! Om du känner dig akut hotat ska du alltid ringa till polisen!

Bredband och Telefoni

Föreningen har tecknat ett gruppavtal med Telenor. Som medlem i Brf 2-rumsstandard ingår ett kostnadsfritt gruppabonnemang med Bredband 250 (ned- och uppladdningshastighet 150-250 Mbit/s). I abonnemanget ingår TV-bas med de vanligaste kanalerna liksom playtjänsten SVTr. Det är möjligt att på egen bekostnad uppgradera abonnemanget. Som ny bostadsrättsinnehavare behöver du teckna ett individuellt abonnemang. Telenor tillhandahåller router och digitalbox. Kontakta Telenor på telefon 020-222 222 eller via hemsidan www.telenor.se för att starta ditt abonnemang.

Föreningens postadress:

Brf 2-rumsstandard
Hjorthagsgatan 8A
413 17 Göteborg

styrelsen@brf2rumsstandard.se

I en bostadsrättsförening delas ansvaret för att upprätthålla och förbättra gemensamma utrymmen och fastigheter.

Styrelsen har ett övergripande ansvar för att skapa rätt förutsättningar och fatta strategiska beslut.

Fastighetsförvaltaren ser till att anläggningar och funktioner är i drift och åtgärdar problem när de uppstår.

Som medlem har du en avgörande roll. Du förväntas vara uppmärksam på din omgivning och omgående rapportera eventuella fel eller brister du upptäcker. Kom ihåg att vi inte har någon som regelbundet inspekterar alla utrymmen – för att snabbt identifiera och åtgärda problem och undvika merkostnader är ditt agerande viktigt.

Ditt engagemang är också värdefullt för föreningens utveckling. Har du idéer, förslag eller tankar om hur vi kan förbättra vår förening? Tveka inte att dela med dig! Du kan enkelt nå styrelsen med dina synpunkter via e-post på